marți, 23 decembrie 2008

Importanta Headings-urilor HTML dpdv SEO

Asa cum ziceam intr-un post anterior, bot-ul motorului de cautare este ca un copil micut, caruia trebuie sa ii prezinti totul mura in gura, ca sa priceapa. Un rol in aceasta prezentare il au si mark-up-urile H (headings-urile) din HTML.

Exista un numar de 6 tipuri de Headings-uri, de la H1 la H6. Rolul sau este de a imparti cumva informatia din cadrul unei pagini in titluri si capitole. Sa le luam pe rand:

  • H1 - in h1 trebuie pus tilul paginii sau o scurta expresie care sa sintetizeze continutul paginii. Este obligatoriu sa nu avem mai mult de un tag H1 per pagina.
  • H2 - se foloseste pentru a delimita titluri de subcapitole, descrierea succinta a paginii, etc
  • H3 - se foloseste acolo unde a cazul pentru a marka captele de tabele in pagina, sub-subtitluri in cadrul unor documente foarte lungi, etc
  • H4-H6 - Deobicei nu se folosesc deoarece improtanta lor pentru SEO este mica, dar pot fi folosite.
Dpdv sintactic, structura codului HTML a continutului unei pagini ar trebui sa arate astfel:

[h1]Titlu[/h1]
Bla bla
[h2]Subtitlul[/h2]
Bla bla
[h3]Sub subtitlu[/h3]
Bla bla
[h3]Sub subtitlu[/h3]
Bla bla
[h3]Sub subtitlu[/h3]
Bla bla

[h2]Subtitlul[/h2]
Bla bla
[h3]Sub subtitlu[/h3]
Bla bla
[h3]Sub subtitlu[/h3]
Bla bla
[h3]Sub subtitlu[/h3]
Bla bla

*am inlocuit < > cu [ ] din motive de afisare

Desigur, folosirea headings-urile nu este obligatorie, fiind doar unul din factorii care influenteaza rankarea paginii. Insa se recomanda sa fie utilizate, dar cu cap :)

Niciun comentariu: